CHOOSE LANGUAGE

torsdag 15 mars 2012

Gipsmage

I veckan förevigade jag och David min stora mage precis som vi gjorde för fyra år sedan då Benjamin låg i magen. Det är lite roligt att jämföra magarna. Man ser en viss formskillnad.
Den nuvarande magen är något bredare och inte lika toppig som min mage var då Benjamin låg i den.
Vänster mage : Benjamin(v36+5) Höger mage: Bebisen(v37+0)

För er som vill göra en sån här mage rekomenderar jag:

1. Smörj in mage och bröst med mycket vaselin så du slipper vaxa kroppen då du skall få av dig gipset.
2. Köp gipsremsor på tex Tells eller på Apoteket. I ett paket kommer det två stycken rullar vilket är för lite. Magen blir för instabil och kan då lätt gå sönder. Jag rekomenderar att ni köper två st paket med gipsremsor dvs fyra st rullar.
3. Klipp sedan remsorna i önskad längd och doppa de hastigt i en skål med vatten.
4. Placera remsorna lite omelott så att det blir sadigt och täcker hela magen/brösten. Gipset skall räcka till minst två lager på magen och ev tre lager under brösten där det annars lätt kan gå sönder.
5. Försök att  vara så stilla som möjligt tills gipset har stelnat och börjat lossna från kropen.
6. Jag rekomenderar att någon tex din partner hjälper dig att göra magen för det får gå rätt snabbt och man behöver lite assistans då man inte är så smidig som höggravid.
7. Låt magen stalna liggandens som på bilden ovan tills den har stelnat och torkat helt.

Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar